pondělí 30. července 2007

Ententýky

Ententýky,
dva špalíky,
čert vyletěl,
z elektriky,
...


Známé dětské rozpočítadlo jistě není třeba připomínat. Otázka však zní, odkud to ten čert vlastně vyletěl? Od malička jsem žil v přesvědčení, že čert vyskočil ze zásuvky. Normální záskuvky ve které je 220V elektriky a kam se připojuje lampička na čtení. Proč ne, čert je pohádková bytost, tak proč by nemohl vyskočit ze zásuvky?

Avšak nedávno (možná už docela dávno) jsem v dětské knížce plné říkadel narazil i na tuhle. A světe div se. Byl u ní obrázek čerta kterak vystupuje z tramvaje! No, smysl to dává. Jsou města, kde se tramvajím říká elektrika.

Tak jak to vlastně je? Co si o tom myslíte vy? Na mě bude čert vždy čekat v zásuvce ;)

2 komentáře:

irigi řekl(a)...

Já jsem si vždycky představoval, že čert vyletí ze skříně s pojistkami (takové ty, co jsou v panelácích na chodbách), ale každý má zjevně jinou vizualizaci (ale elektřina zjevně vyhrává nad tramvají :) )

Anonymní řekl(a)...

taky jsme na to nedávno narazili a zatim to vypada, ze to s tramvaji maji jen prazaci:)