pátek 8. června 2007

špatný blogger

Uběhl (téměř) další měsíc a je čas na další příspěvek. Při pohledu na blogy svých kamarádů (hlavně Irigiho) mě přepadá otázka: proč jsem si vlastně ten blog založil? Zažívám spoustu zajímavých věcí a spousta myšlenek se mi také honí hlavou. Jsem prostě jenom líný je sepsat? Nebo nemám potřebu své myšlenky zvěřejňovat? (stejně by je zde skoro nikdo nečetl :) Dávat si závazek typu, od teď napíši každý týden jeden příspěvek, mi připadá hloupé.

V poslední době totiž rozjely blogovou službu i významné české zpravodajské servery (idnes.cz , lidovky.cz , možná i další). A mě napadlo, co kdybych si tam blog zřídil také? Ale brzy jsem od toho upustil, jeden zanedbaný mi stačí. Takovéto blogy mají stále větší a větší sílu neb je čte stále více a více lidí. Důkazem toho budiž i to, že je má mnoho našich politiků (a těm jde přece také o veřejné mínění). Za blogy se dávají ceny a z některých autrů se stávají profesionální novináři. Jde o další projev internetu jako globálního informační média. Každý může vydávat svoje zprávy a je jen na uživatelích, jaké budou číst (jestli idnes, cnn, nebo paroubek.bloguje). V takové záplavě se ovšem vyskytuje i spousta propagand, nesmyslů atd... O zodpovědném přístupu k informacím ale až někdy příště.

1 komentář:

irigi řekl(a)...

Z toho si, Vojte, nic nedělej - já jsem prostě grafoman, k čemuž se dobrovolně přiznávám :-) Sice mě psaní všude možně docela dost baví (dva blogy - jeden soukromý, Wikipédie, diskusní fóra, ...), ale na druhou stranu bych byl možná radši, kdybych uměl nějak aktivněji odpočívat - dělal nějaký sport, apod..

Jak je to s tím médiem budoucnosti těžko říct - blogy čtou většinou jenom kamarádi nebo lidi podobných zájmů - těch, které se píší pro širší veřejnoust moc není. Stejně si myslím, že si je člověk píše spíš pro sebe (aspoň já) - aby se tomu za deset let mohl zasmát. (Z tohohle pohledu právě moc českým zajišťovatelům nevěřím - Google skýtá dobré zázemí ;-) )