čtvrtek 14. června 2007

Kudy dál?

Bakalářské studium pomalu končí, navazující magisterské se blíží a s tím i výběr diplomové práce. Ta už je mnohem důležitější než práce bakalářská, pokud se chce člověk vědecké práci dále věnovat (alespoň po doktorát). Přecházet po magisterském studiu k nějakému úplně jinému oboru není snadné a asi ani moc vhodné. Po dlouhém uvažování, se můj výběr zúžil na 2 skupiny (i když netvrdím, že se tam nějaká nemůže znovu objevit :)), tak jsem se rozhodl, že si vypíšu všechny klady a zápory a snad mi to pomůže v rozhodování.

1) skupina kolem profesora Horáčka
  • zavedená skupina se spoustou zahraničních kontaktů (Berkeley)
  • hodně publikují
  • a co se samotných témat týče, jedná se vlastně o řešení Schrodingerovy rovnice pro rozptyl elektronu na molekulách, takže žádná "nová fyzika", ale zato používání
  • sofistikovaných numerických metod
  • možnost blízkého kontaktu a porovnání s experimentem
  • nevím, jestli by mě to bavilo
2) profesor Hořejší či někdo jiný z jaderky
  • méně publikují (alespoň prof. Hořejší)
  • teorie pole má blíže k nějaké "nové fyzice", i když v diplomové práci by šlo nejspíš také jen o aplikaci známých rovnic a postupů
  • experimenty jsou na hony vzdáleny, i když LHC se co nevidět spustí ;)
  • myslím, že by mě to bavilo
Další možnosti o kterých jsem uvažoval uvedu jen ve zkratce.

3) teorie pevných látek

4) relativita a geometrie

5) zahradnictví na zemědělské univerzitě

6) něco úplně jiného

Takže se stále rozmýšlím a uvítám jakýkoli názor či radu.

2 komentáře:

irigi řekl(a)...

No, jsem rád, že nejsem jediný, kdo řeší tohle dilema .. Horáčkova skupina je skutečně hodně lákavá - dává konkrétní možnosti jak dělat něco užitečného a mít publikace. Když se dozvídám třeba od Lucky, jak mizerná je situace na Akademii věd ohledně počítačových simulací, je to možná jedna z mála možností, jak u nás dělat pořádnou numeriku..

Pole, struny a tyhle věci jsou samozřejmě lákavé, ale taky si uvědomuji, že nejsem žádný Witten, abych si mohl dovolit jít bezhlavě za co nejdrsnější fyzikou. (A pak zjistil, že u nás se nedělá a v zahraničí mně nechtějí.)

Kudy dál? Hmm. Dobrá otázka :)

irigi řekl(a)...

P.S. fakt dobrá fotka! (na blogu vpravo)