pátek 17. srpna 2007

Co s holubem?

N zahradě (v Petrovicích) se objevil holub. Ani nepřiletěl, ani nepřišel, prostě tam najednou byl. A neměl se k odletu. Tak jsem na něj zkusil bafnout, vystrašit ho smetákem a on nic. Lehl a hrál mrtvého brouka.

Ale co to, na pravé noze měl žlutý kroužek a na něm čísla: 07 pak 4784 a 060 (přibližně). I když neměl žádný tubus na zprávy, napadlo mě, že by to mohl být poštovní holub. Začal jsem pátrat po informacích a dospěl jsem k následujícím. Je-li to holub poštovní, tak je nejspíš unaven po dlouhém letu a odpočívá. Může se mu dát voda, případně trochu zrní, ale za pár hodin až dní sám odletí.

Tak jsme mu dali trochu vody, nadrobili tvrdého chleba a nechali ho být. Tak se napil, nazobal a nepozorovaně zalezl do domu do kuchyňky. V přesvědčení, že odletěl, jsme šli spát. Ráno jsem ho našel a vyhnal ven, žel po sobě uvnitř zanechal spoustu trusu. Chodil po zahradě celý den, pil vodu z misky a pomalu se z nás stávali kámoši. Večer ulehl ke spánku na trávník (viz obr.).

Celý příbeh však nekončí šťastně. V noci si na našem holubovi pochutnali kuny a ráno jsem našel jen tělo, bez hlavy. Byl jsem smutný.

Žádné komentáře: